Tot el SER en acció
METODOLOGIA ACTIVES que POSEN en marxa LES MANS, CAP I EL COR
TREBALL PER PROJECTES
Quan trobem motivació, quan ens vam embarcar en projectes que ens agraden i quan vam trobar els recursos per avançar, l’alegria brolla de nosaltres, i tot el que compartim es banya d’aquesta felicitat.
L’aprenentatge basat en projectes té les seves arrels en el constructivisme, moviment que busca donar-los als infants i joves les eines necessàries per a la construcció del seu propi coneixement.
JOC LLIURE
El joc és vida: amb el joc els infants i joves diuen la seva, desenvolupen les seves diferents intel·ligències i reconeixen els aspectes que més li criden l’atenció de l’entorn.
Quan juguem aprenem, gaudim, alliberem tensió i ens posem a prova.
Els nens que juguen mostren més predisposició per a l’aprenentatge, així ho demostra diversos estudis, com el recentment publicat a la revista americana «Pediatrics».


TALLERS
Els tallers són portes a nous descobriments, nous interessos, nous aspectes a conèixer sobre el món.
Tenen l’enorme virtut de connectar teoria i pràctica, permetent desenvolupar les habilitats necessàries per a l’ús del coneixement après.
AGENDA POLÍTICA
L’agenda política permet als infants i joves ser partícips de les decisions diàries, assumir responsabilitats i desenvolupar les habilitats necessàries per generar canvis positius en l’entorn.
El model proposat és un model mixt: utilitzant en algunes situacions el model democràtic, una persona un vot, i en altres ocasions el model sociocrático, on es co-creen les propostes i hi ha una presa de decisió per consentiment.


COMMUNITY WORK
Servei o activitat realitzada per al benefici de tots. Es tracta d’una activitat solidària orientada al bé comú.
Cada infant / jove té una tasca, les quals diverses en funció de les necessitats existents a la comunitat.
